راهنمای انتخاب بهترین رنگ بندی کابینت آشپزخانه

راهنمای رنگبندی آشپزخانه

رنگ کابینت و انتخاب آن، دغدغه ای است که بسیاری از صاحب خانه ها با آن سر و کله می زنند. اهمیت رنگ کابینت آشپزخانه در دکوراسیون آن بر هیچکس پوشیده نیست و ما سعی کردیم در این مطلب به بررسی این موضوع بپردازیم.

آشپزخانه قلب هر خانه است و به همین علت، بدیهی است بایستی توجه زیادی به دکوراسیون داخلی آن شود. مهم ترین عنصر موجود در دکوراسیون داخلی آشپزخانه، کابینت است. کابینت ها انواع مختلفی دارند که از نظر رنگ، جنس و ساختار با یکدیگر تفاوت هایی دارند. انتخاب کابینتی که بتواند علاوه بر رفع نیازهای کاربردی افراد داخل آشپزخانه، جلوه شیک و زیبایی داشته باشد اولین مرحله از طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه است. در این مقاله از اپن مارکت، به بررسی نقش و اهمیت کابینت در آشپزخانه و بهترین رنگ بندی های کابینت متناسب با آشپزخانه شما پرداخته ایم.

داغترین پیشنهادات
صندلی اپن ایمز پایه ایفلی۱,۰۵۰,۰۰۰ تومان۱,۰۵۰,۰۰۰ تومانخرید

نقش و اهمیت کابینت در آشپزخانه

دکوراسیون داخلی یک آشپزخانه، بایستی به گونه ای باشد که طراحی فضاها بر اساس میزان مساحت و کاربری داخلی محیط در نظر گرفته شود. این موضوع به افراد داخل آشپزخانه کمک می کند نسبت به فعالیتی که در این محیط انجام می دهند، از امکانات به خصوصی بهره مند شوند. به بیان دیگر، تمامی فضاهای داخل آشپزخانه باید نیازهای صاحب خانه را برطرف کند. طراحی آشپزخانه و مخصوصا کابینت ها از مهمترین جنبه های دکوراسیون داخلی این محیط پرکاربرد در خانه است.

می توان بیان کرد بیشتر زیبایی دکوراسیون داخلی به طراحی آشپزخانه مربوط می شود، بطوری که وجود کابینت آشپزخانه و تجهیزات مختلف نیاز به هماهنگی متناسبی با سایر قسمت های طراحی شده در خانه را داشته باشند. اگر در آشپزخانه ای، کابینت وجود نداشته باشد، صاحب خانه برای نگهداری بسیاری از وسایل با مشکل روبرو خواهد شد. همچنین خالی بودن دیوارها در یک آشپزخانه، نمای زننده ای را ایجاد می کند.

می توان گفت کابینت آشپزخانه شخصیت تازه ای به این محیط می دهد و اگر به درستی انتخاب و نصب شود، به عنوان نقطه کانونی آشپزخانه در نظر گرفته می شود. در ادامه این مطلب، به بررسی نکاتی پرداختیم که به شما کمک می کند بهترین ترکیب رنگ کابینت های آشپزخانه را پیدا کنید. رنگ کابینت هایی که در این مطلب به آن ها اشاره کرده ایم شامل: سفید، قهوه ای، طلایی، مشکی، قرمز و کرم هستند.

داغترین پیشنهادات
صندلی ایمز پایه ایفل فلزی۱,۰۹۰,۰۰۰ تومان۱,۰۹۰,۰۰۰ تومانخرید

قهوه ای، انتخابی شیک و کلاسیک

رنگ قهوه ای یکی از رنگ هایی است که برای کابینت، استفاده بسیار زیادی دارد. این رنگ رنگی گرم است که امروزه در طراحی اغلب آشپزخانه های مدرن و کلاسیک از آن به عنوان رنگ کابینت ها استفاده می شود. اگر نگاهی به آشپزخانه خانه های ایرانی بیاندازید، در بسیاری از آن ها کابینت های قهوه ای رنگ چوبی را مشاهده می کنید که حالتی رسمی و پرصلابت و در عین حال شیک به آشپزخانه شما می بخشد. جالب است بدانید کابینت های قهوه ای هیچوقت قدیمی نمی شوند و اگر قدیمی شوند، نمود زیادی را در ظاهر خود به وجود نمی آورند.

همچنین رنگ کابینت به طراحی دکوراسیون داخلی حس تازگی و طبیعی بودن بخشیده و به کمک آن می توانید از انواع رنگ های دیگر در فضای آشپزخانه استفاده کنید. چراکه این رنگ بسیار ترکیب پذیر بوده و با بسیاری از رنگ های پرکاربرد مثل سفید و مشکی ترکیب خوبی را ارائه می کند. شما می توانید از این رنگ شیک و رسمی در دکوراسیون هایی با انواع سبک ها، از کلاسیک گرفته تا مینیمال و مدرن استفاده کرده و از نتیجه بدست آمده لذت ببرید.

 

داغترین پیشنهادات
صندلی اپن ایمز پایه ایفل فلزی۱,۲۵۰,۰۰۰ تومان۱,۲۵۰,۰۰۰ تومانخرید

سفید، باشکوه و مدرن

اگر شما هم از جمله افرادی هستید که از رنگ سفید در دکوراسیون داخلی خانه تان استفاده می کنید، باید به این موضوع رسیده باشید که این رنگ، رنگی بسیار منعطف و جذاب است که احساس مدرنیته خاصی را به فضای زندگی می بخشد. تا کنون افراد زیادی در آشپزخانه خود تجربه استفاده از کابینت هایی با رنگ سفید را داشته اند که اغلب آن ها به این موضوع تاکید داشتند که رنگ سفید، یک رنگ عالی برای کابینت آشپزخانه به شمار می رود.

به جهت اینکه شما در هنگام استفاده از رنگ سفید برای کابینت هایتان دچار دوگانگی نشوید، لازم است نکاتی را بدانید. مثلا اینکه رنگ سفید رنگی است که اگر به تنهایی در تمام سطح کابینت ها به کار گرفته شود، منظره جالبی را ایجاد نخواهد کرد. بلکه این رنگ هنگامی جلوه جذابی پیدا می کند که در کنار رنگ های شیک دیگری مثل مشکی و طلایی قرار بگیرد. رنگ قهوه ای نیز رنگ مکمل خوبی برای این رنگ در آشپزخانه است. به طور کلی اگر قصد دارید کمی چاشنی تجمل گرایی و احساس دور بودن از سبک های رسمی را در محیط آشپزخانه تان ایجاد کنید، رنگ کابینت سفید بهترین انتخابی است که می توانید در این راستا داشته باشید.

طلایی، مکملی فوق العاده

صندلی اپن طلایی، رنگی نیست که به تنهایی به عنوان رنگ کابینت آشپزخانه به کار گرفته شود. بلکه این رنگ هنگامی جلوه و جذابیت خاصی را بدست می آورد که در کنار رنگ هایی مثل سفید، مشکی و قهوه ای قرار بگیرد. طراحی آشپزخانه با کمک رنگ طلایی یکی از شیوه های مدرن و ترند است که طرفداران زیادی را پیدا کرده است. طراحان دکوراسیون داخلی این رنگ را به عنوان رنگی که می تواند در اکسسوری ها، کابینت و دیوارها احساس درخشندگی خوبی را به محیط القا کند استفاده می کنند. اگر شما هم قصد دارید این رنگ جذاب و لوکس را در کابینت های آشپزخانه تان بکار بگیرید، پیشنهاد می کنیم از ترکیب آن با رنگ های دیگر استفاده نمایید.

مشکی، باصلابت و درخشان

اگر قصد دارید شکوه، عظمت و زیبایی را در فضای آشپزخانه تان به جریان بیاندازید، می توانید با کمک کابینت های مشکی تحسین همگان را برانگیزید. همانطور که می دانید رنگ مشکی جزو رنگ های خنثی است که معمولا از مد نمی‌ افتد. مشکی رنگ پرطرفداری است که در زندگی افراد نقش زیادی دارد. از البسه گرفته تا دکوراسیون خانه بسیاری از افراد، رنگ مشکی رنگ تعیین کننده ای است. اگر رنگ مشکی را به درستی در آشپزخانه استفاده کنید، خواهید توانست علاوه بر رسیدن به فضایی شیک، یک رنگ پایه عالی برای ترکیب شدن با سایر رنگ ها ایجاد نمایید.

ترکیب کابینت های سیاه با سفید و یا سیاه با طلایی، بسیار جذاب و دیدنی خواهد بود. البته پیشنهادی که داریم، این است که از رنگ مشکی و به طور کلی رنگ های تیره به صورت گسترده در دکوراسیون آشپزخانه استفاده نکنید؛ چراکه این رنگ ها فضای داخلی را دلگیر و بسته تر نشان می دهد. مخصوصا اگر در آشپزخانه که یک محیط نیازمند به فضایی دلباز و بانشاط است بکار گرفته شوند.

داغترین پیشنهادات
صندلی لاریس پایه ایفل تشک دار۹۵۰,۰۰۰ تومان۹۵۰,۰۰۰ تومانخرید

کرم، رنگی دلنشین و ساده

رنگ های روشن، رنگ های خوبی هستند که می توانند جلوه دلبازی را به آشپزخانه شما اضافه کنند. یکی از رنگ های دلباز روشن، رنگ کرم است. رنگ کرم، یک رنگ خنثی و بسیار زیباست که به عنوان رنگ اصلی در کابینت ها استفاده شده و این قابلیت را دارد به تنهایی و بدون ترکیب شدن با رنگ های دیگر، فضایی جذاب در آشپزخانه شما ایجاد کند. جالب است بدانید رنگ کابینت کرم به راحتی می تواند با رنگ های دیگر نیز ترکیب شود. تناژهای مختلفی از رنگ کرم وجود دارد که برخی از آن ها کمرنگ تر و برخی پررنگ تر می باشد. شما باید با توجه به رنگ پرده و دیوارهای آشپزخانه تان، از بین این تناژها بهترین مورد را انتخاب کنید.

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *