چگونه آشپزخانه خود را بزرگ‌تر جلوه دهیم

da22a__Kitchen3

خانم های ایرانی آشپزخانه های بزرگ را دوست دارند و همیشه برای لوازم خود با کمبود فضا مواجه میشوند. اما واقعیت امر این است که با وضع اقتصادی کنونی جامعه  برای رسیدن به این آشپزخانه ها نمیتوان خانه هایی با آشپزخانه های بزرگ خرید و باید خانه های کوچک با فضاهای محدود بسنده کنیم. باکمی خلاقیت، ما در این مطلب به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت که چگونه با چند تغییر کوچک می‌توانید به‌راحتی آشپزخانه را بزرگ کنید و می‌توانیم آشپزخانه خود را بدون اضافه کردن فضای اضافی، بزرگ‌تر کنیم. چگونه آشپزخانه خود را بزرگ‌تر جلوه دهیم ؟

بزرگ کردن آشپزخانه کوچک
بزرگ کردن آشپزخانه کوچک
داغترین پیشنهادات
صندلی اپن ایمز پایه ایفلی۹۵۰,۰۰۰ تومان۹۵۰,۰۰۰ تومانخرید

از رنگ های شاد و روشن استفادده کنید

رنگ های سفید، آبی، سبز و زرد روی کابینت ها و وسایل آشپزخانه در بزرگ نشان دادن آشپزخانه بسیار مهم است و استفاده از پالت رنگ‌های روشن علی‌الخصوص رنگ سفید در آشپزخانه، خطای دید ایجاد می‌کند و آشپزخانه شمارا جادارتر، روشن‌تر و دل‌بازتر نشان می‌دهد. رنگ روشن با انعکاس نور، و بیشتر شدن نور فضا را بزرگ‌تر نشان می‌دهد و باعث بازتر دیده شدن فضا خواهد شد. البته استفاده از رنگ سفید به این معنا نیست که رنگ‌های دیگر را به فراموشی بسپارید، بلکه باید انتخاب رنگ‌های دیگر با احتیاط بیشتری همراه باشد. برای بازتاب بیشتر نور و بزرگ جلوه دادن میوانید از درب های شیشه ای به جای در های چوبی کابینت ها استفاده کنید.

بزرگ کردن آشپزخانه کوچک
بزرگ کردن آشپزخانه کوچک
بزرگ کردن آشپزخانه کوچک
بزرگ کردن آشپزخانه کوچک
داغترین پیشنهادات
صندلی ایمز پایه ایفل فلزی۸۴۰,۰۰۰ تومان۸۴۰,۰۰۰ تومانخرید

استفاده از با درب‌های شیشه‌ای

استفاده از کابینت‌هایی با درهای شیشه‌ای ظاهر کابینت‌ها را جذاب‌تر کرده و چشم‌ها را فریب می‌دهد که همین باعث بزرگ‌تر نشان داده شدن آشپزخانه می‌شود. این درهای شیشه‌ای باعث می‌شوند جهت دید از در کابینت، به عمق تغییر کند و همچنین دیوارها دورتر دیده شوند. با این ترفند، آشپزخانه شما ازنظر بصری بزرگ‌تر دیده می‌شود، به‌شرطی که چیدمان وسایل داخل کابینت منظم و درست باشد. همچنین شما می‌توانید به‌جای استفاده از درب‌های شیشه‌ای، برای تعدادی از کابینت‌ها از درب‌های آینه ای استفاده کنید، چراکه این نوع از درب‌ها، نور را بازتاب می دهند و با انعکاس فضای آشپزخانه، این منطقه از خانه را بزرگ‌تر نشان می‌دهند.

بزرگ کردن آشپزخانه کوچک
بزرگ کردن آشپزخانه کوچک
داغترین پیشنهادات
صندلی اپن ایمز پایه ایفل فلزی۹۹۰,۰۰۰ تومان۹۹۰,۰۰۰ تومانخرید

نورپردازی مناسب در آشپزخانه

آپزخانه هایی کوچک به نظر می رسند که تاریک یا از رنگ های تیره استفاده شده باشد، پس بهترین کار این است که آشپزخانه خود را روشن کنید، با کمی خلاقیت میتوانید نورپردازی های زیبا و مناسب ایجاد کنید که آشپزخانه شما را وسیع تر نشان بدهد. آشپزخانه‌هایی که دارای پنجره هستند، به خوبی می‌توانند از نور طبیعی، بهره کافی را ببرند؛ نور طبیعی هر فضایی را بزرگ‌تر نشان می‌دهد. علاوه بر نور طبیعی، در زیر کابینت‌ها از لامپ‌های هالوژن یا LED در زوایای مناسب استفاده کنید که سطح‌روی کابینت‌های زیرین را روشن‌تر کند. با این ایده آشپزخانه کوچک شما دل‌بازتر و جادارتر به نظر می‌رسد.

بزرگ جلوه دادن آشپزخانه
بزرگ جلوه دادن آشپزخانه

از روکش های براق استفاده کنید

بزرگ جلوه دادن آشپزخانه
بزرگ جلوه دادن آشپزخانه

یکی دیگر از روش‌های بزرگ نشان دادن آشپزخانه‌های کوچک، استفاده از سطوح بسیار درخشان و وسایل انعکاسی مانند سرامیک‌ها و سنگ‌های براق، استیل‌های براق و ضدزنگ و … است که نه تنها باعث جذابیت آشپزخانه شما خواهد شد، بلکه این کار سبب تقویت نور طبیعی و مصنوعی می‌شود و نور را به‌طور چشمگیری افزایش می‌دهد، درنتیجه فضا را وسیع‌تر ازآنچه که هست نشان می‌دهد.

خلوت و منظم نگه‌داشتن کابینت‌ها

کمی بیش‌تر به چیدمان وسایلی که در آشپزخانه نگه‌داری می‌کنید، دقت کنید. از کدام یک از وسایلی که بر روی کابینت قرار داده‌اید، استفاده بیش‌تر و از کدام یک استفاده کم‌تری می‌کنید؟ برخی از وسایل در آشپزخانه، تنها جنبه ی تزئینی دارند، پس درست نیست آنها را روی کابینت قرار دهید؛ وسایلی مانند قهوه‌ساز. اما برخی از وسایل در آشپزخانه بسیار پرکاربردند و جای آنها نمی‌تواند جز روی کابینت باشد. اما در کل به این موضوع دقت کنید که هرچه روی کابینت‌های شما خلوت‌تر باشد آشپزخانه شما بزرگ‌تر و خوشایندتر به نظر می‌رسد.

بزرگ جلوه دادن آشپزخانه
بزرگ جلوه دادن آشپزخانه
داغترین پیشنهادات
صندلی لاریس پایه ایفل تشک دار۸۰۰,۰۰۰ تومان۸۰۰,۰۰۰ تومانخرید

استفاده از قفسه‌های باز در آشپزخانه

یکی از ایده‌های ویژه برای آشپزخانه‌های کوچک امروزه، استفاده از صندلی اپن جکدار و صندلی اپن فلزی و استیل برای آشپزخانه های کوچک است چرا که این صندلی ها به محیط روح می‌بخشند و میتواند برای ضرفه جویی در هزینه ها نیز موثر باشد. قفسه‌های باز را می‌توانید در مکان‌هایی از آشپزخانه که چندان از آنها استفاده نمی‌کنید، قرار دهید. استفاده از طبقات باریک به‌جای کابینت‌های دردار سبب ایجاد خطای دید می‌شود و فضای آشپزخانه را بزرگ‌تر نشان می‌دهد. ضمنا، این طبقات به شما این فرصت را می‌دهد که ظرف‌های موردعلاقه خود را در معرض دید قرار دهید. با این ایده، دکور آشپزخانه‌تان را زیباتر و جذاب تر می‌کنید.

چگونه آشپزخانه خود را بزرگ‌تر جلوه دهیم
چگونه آشپزخانه خود را بزرگ‌تر جلوه دهیم
داغترین پیشنهادات
صندلی لاریس پایه ایفل فلزی تشک دار۹۲۰,۰۰۰ تومان۹۲۰,۰۰۰ تومانخرید

از کفپوش‌های راه‌راه در آشپزخانه استفاده کنید

همان‌طور که لباس‌ها با نوارهای افقی و راه‌راه، یک فرد را چاق‌تر نشان می‌دهند، کف‌پوش‌هایی به‌شکل نوارهای راه‌راه در عرض آشپزخانه نیز فضای ظاهری کف را گسترده‌تر و بزرگ‌تر نشان می‌دهند. این نوارها را می‌توانید به کمک کاشی‌ها و یا کف‌پوش‌های چوبی یا لمینیت‌هایی که امروزه در طرح‌ها و رنگ‌های بسیاری در بازار موجود است، ایجاد کنید. حین ورود به آشپزخانه، اغلب افراد در وهله‌ی اول چشمشان به کف آشپزخانه می‌افتد، پس بهتر است در انتخاب یک کف‌پوش مناسب برای آشپزخانه‌ی کوچک خود دقت کنید.

چگونه آشپزخانه خود را بزرگ‌تر جلوه دهیم
چگونه آشپزخانه خود را بزرگ‌تر جلوه دهیم

کابینت‌ها را تا سقف ادامه دهید

ممکن است مساحت آشپزخانه شما محدود باشد، اما این موضوع در مورد ارتفاع سقف آن، نسبت به سایر آشپزخانه ها، چندان تفاوتی ندارد. به همین دلیل می‌توانید برای استفاده مفید از فضا، کابینت‌هایی بلند و تا ارتفاع سقف بسازید، تا هم قفسه‌های بیش‌تری برایتان مهیا شود و هم سقف آشپزخانه بلندتر به نظر برسد. لوازم و وسایلی که خیلی از آن‌ها استفاده نمی‌شود و کاربردی نیستند را در قفسه‌های بالاتر نگهداری کنید و برای یکدست به نظر رسیدن کابینت‌ها سعی کنید از درهای بدون دستگیره استفاده کنید تا فضای آشپزخانه زیباتر و بزرگ‌تر به نظر برسد. این ایده یکی از بهترین ایده‌ها برای بزرگ‌تر نشان دادن فضا درآشپزخانه‌های کوچک است.

چگونه آشپزخانه خود را بزرگ‌تر جلوه دهیم
چگونه آشپزخانه خود را بزرگ‌تر جلوه دهیم
دیدگاه کاربران
۱ دیدگاه
  • محمد محسن علمدار ۲۹ دی ۱۳۹۸ / ۶:۱۴ ب٫ظ

    ایده آل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *