راهنمای خرید میز ناهار خوری

Baur_Dining_Collection_1000

در این مقاله از مجله وب سایت دکوراسیون داخلی اپن مارکت قصد داریم شما را با یک راهنمای جامع در رابطه با نحوه خرید میز ناهار خوری و میز عسلی آشنا کنیم. هر دوی این میزها از محبوب ترین و پرکاربردترین میزهای خانه هر ایرانی است. استفاده از میز عسلی شاید قدمتی بیشتر از میز ناهار خوری داشته باشد اما این روزها تقریبا در هر خانه ای و با هر محدودیت فضایی، می توان یک میز ناهار خوری متناسب یافت.

داغترین پیشنهادات
میز کافه رستوران چهار نفره تولیکس۳,۶۰۰,۰۰۰ تومان۳,۶۰۰,۰۰۰ تومانخرید

اهمیت انتخاب صحیح میز ناهار خوری و میز عسلی  

هر دوی این میزها از اولین گزینه های پذیرایی از میهمان هستند. راحتی و کاربردی بودن آنها می تواند بر کیفیت پذیرایی شما اثرگذار باشد. میز ناهار خوری شاید از اولین المان های دکوری باشد که به چشم هر میهمانی می آید. این کالا برعکس گذشته، دیگر یک بخش دکوری مجلل نیست و اکنون همگان با فوائد غذا خوردن پشت میز آشنا هستند.

غذا خوردن پشت یک میز ناهار خوری استاندارد باعث خستگی نشده و میهمانان می توانند از غذا خوردن و معاشرت پشت میز لذت ببرند. دقیقا این موضوع در مورد میز عسلی نیز صادق است. اصلی ترین وظیفه یک میز عسلی ، ارائه امکان پذیرایی راحت از میهمان است. یک ست مبلمان هر چقدر هم که زیبا و متناسب باشد، قطعا به تنهایی و بدون یک میز عسلی هماهنگ، پذیرایی از میهمان را آسان نخواهد کرد.

علاوه بر ابعاد و کاربردی بودن این دو میز، توجه به کیفیت، زیبایی و همچنین هماهنگی آنها با سایر المان های دکوری خانه، امری حیاتی است. خوشبختانه این روزها به علت تنوع فراوان سبک های میز ناهار خوری و میز عسلی که طبیعتا در سایر اقلام دکوری منزل نیز مشاهده می شود، شما می توانید میز ناهار خوری و دکوراسیون داخلی منزلتان را از نظر سبک، جنس و حتی پارچه ها نیز ست نمایید.

همان طور که می بینید اگر بخواهید انتخابی مناسب در هنگام خرید میز ناهار خوری یا خرید میز عسلی داشته باشید، بهتر است حداقل به این چند سرفصل ساده که در ادامه مطالعه خواهید کرد، توجه کنید.

داغترین پیشنهادات
میز کافه رستوران شش نفره تولیکس۳,۹۰۰,۰۰۰ تومان۳,۹۰۰,۰۰۰ تومانخرید

در هنگام خرید میز ناهار خوری به چه نکاتی توجه کنیم؟ 

  • ابعاد صحیح، مهمترین موضوع در هنگام خرید میز ناهار خوری است : 

قبل از مراجعه جهت خرید میز ناهار خوری به شما توصیه می کنیم با دقت، محل مورد نظر برای جایگیری آن را اندازه گیری نمایید. به خاطر داشته باشید فضای کافی برای حرکت در اطراف میز و همچنین عقب کشیدن صندلی جهت نشستن و یا ایستادن وجود داشته باشد. اگر فضای محدودی دارید، یکی از گزینه های جذاب در میان انواع میزهای ناهار خوری ، مدل های تا شونده هستند. در برخی از این مدل ها، شما با چند حرکت ساده می توانید یک میز ۴ نفره را به یک میز ۸ نفره تبدیل کنید.

  • راحتی را در اولویت قرار دهید : 

با این حال که میزهای ناهار خوری و سبک و رنگ آنها در دکوراسیون داخلی منزل تاثیر بسزایی دارد؛ اما هیچ چیز را فدای راحتی میز و به ویژه صندلی ناهار خوری خود نکنید. میزهای ناهار خوری در هنگام یک پذیرایی معمول ممکن است تا ۳۰ دقیقه و یا بیشتر، مورد استفاده قرار بگیرند. توجه داشته باشید یک صندلی میز ناهار خوری ناراحت می تواند باعث شود تا شما بیش از آن که از غذا لذت ببرید، دوست داشته باشید زودتر میز و صندلی ناهار خوری را ترک کنید.

  • صندلی ها اهمیت ویژه ای دارند : 

همان طور که در عنوان قبل گفتیم، راحتی صندلی ها و همچنین بهره مندی از طراحی ارگونومیک در تولید آنها بسیار اهمیت دارد. پیش از هر چیز به نسبت ارتفاع میز و صندلی ناهار خوری با توجه به قد خود، دقت کنید. ارتفاع یک میز ناهار خوری استاندارد می بایست تا حدود میانه شکم شما باشد. در هنگام غذا خوردن نباید سر شما خیلی خم و یا در نقطه مقابل، میز خیلی برای شما بلند باشد. ضمنا صندلی باید دارای نشیمن گاه راحت و همچنین زاویه مناسب جهت رعایت حالت استاندارد کمر باشد.

  • توجه به جنس میز ناهار خوری : 

بدیهی ترین موضوع در این زمینه، گران تر و همچنین مقاوم تر بودن میز ناهار خوری چوبی است. یک میز ناهار خوری چوبی باکیفیت، بسیار بیشتر از دیگر متریال ها عمر کرده، وزن بیشتری دارد و البته و طبیعتا بسیار زیباتر است. تنها نقطه ضعف این میزهای ناهار خوری ، آسیب پذیر بودن آنها در برابر رطوبت است، موضوعی که البته به کمک یک لایه محافظ بر روی صفحه میز، به راحتی قابل حل است.

داغترین پیشنهادات
میز رستورانی و کافه نیکا مربع۱,۸۵۰,۰۰۰ تومان۱,۸۵۰,۰۰۰ تومانخرید

انواع میز ناهار خوری

میزهای ناهار خوری امروزه تنوع طرح و رنگ فراوانی در بازار دارند. این موضوع به ما کمک می کند تا برای هر فضا و سبک دکوراسیون داخلی بتوانیم میز مورد نظرمان را به راحتی بیابیم. میزهای ناهار خوری همچون سایر اقلام دکوری منزل در سبک های گوناگونی طراحی می شوند که از محبوب ترین مدل ها می توان به میز ناهار خوری مدرن، میز ناهار خوری سلطنتی و میز ناهار خوری تا شونده اشاره کرد.

https://openmarket.ir/product-category/table-chair-set/

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *